Sivilceler Nasıl Geçer?

Sivilceler ergenlik dönemlerinde görülmeye başlayan ve erkeklerde daha sık rastlanan oluşumlardır. Genellikle yüz bölgesinde görülmekle birlikte, boyun, omuz, sırt ve kol gibi bölgelerde ortaya çıkar. Derinin alt tabakasında bulunan yağ kanallarının tıkanmasına bağlı olarak ortaya çıkan şişlikler, kimi zaman yangı ve ağrılara sebep olmaktadır. Kişisel temizliğe özen gösterilmediğinde veya oynanması, sıkılması durumunda daha da büyük sorun teşkil eden sivilceler, bazı hallerde bulunduğu yerde iz ve lekeler bırakarak kalıcı bir soruna dönüşebilmektedir.

Büyük çoğunluğu kısa sürede ve kendiliğinden geçen sivilceleri kontrol altına almak ve iyileştirmek için birçok farklı ilaç ve krem mevcuttur. Ancak, uzun süren bir tedavi süreci gerektirmesi sebebiyle, sabırlı ve dikkatli olmayı gerektirir. En erken 1 ay gibi bir sürede düzelebilen sivilceler, 6 aya varan tedavi süreçlerine de ihtiyaç duyabilmektedir. Bireysel çabalarla bazı sivilce tiplerinin tedavisinde başarılı olunsa da, uzun süre olmasına rağmen geçmeyen sivilceler için mutlaka uzman bir dermatolog muayenesine ihtiyaç vardır.

Sivilcelerin Geçmesi İçin Cilt Bakımı ve Temizlik Önemlidir

Yüzünüzde sivilce oluşmaya başladığını fark ettiyseniz mutlaka cildinize gereken önemi vermeli, bakımını aksatmadan sürdürmelisiniz.  Yüzün kir ve yağdan arındırılması adına günde üç kez ılık suyla yüzün yıkanması ve temiz bir havlu yardımıyla kurulanması gerekir. Sivilcenin çıktığı bölgeyi tahriş etmekten, sert bez, sünger veya banyo lifi gibi şeyler kullanmaktan kaçınmalısınız. Yıkama ve kurulama sonrası cildinize en uygun nemlendirici ile cildi nemlendirmek ve kuruyarak tahriş olmasını önlemek sivilcenin geçmesine katkı sağlayacaktır. Nemlendirici kremlerin gözenekleri tıkamayan (Komedojenik olmayan) çeşitlerini kullanmalı, sürmeden önce elleri yıkayarak kirden arındırmalısınız.

Sivilcelere Elle Temas Etmekten, Sıkma ve Patlatmaktan Kaçının

Normal zamanlarda yüze dokunmak büyük bir risk oluşturmazken, sivilce varken yapılan temaslar bakteri oluşturma riski taşır. Eller vücudun diğer tüm organlarından daha fazla kir ve bakteriye temas ettiği için sürekli temiz olmalı ve bakterileri yayma riskini ortadan kaldırmak adına yüze temas ettirilmemelidir. Aynı şekilde sivilceleri sıkarak onlardan kurtulmak hiçbir zaman gerçekçi bir çözüm değildir. Kısa süreli bir rahatlama verse de, genellikle sivilcenin olduğu yerlerde kabuklaşan yaralar oluşmasına yol açar.

Sivilcelerin Geçmesi İçin Peeling Tedavisi ve Yüz Maskeleri Yararlıdır

Sivilcelerden mustarip olan kişinin aşırı kozmetik ürün, yüksek yağ içeren krem, losyon ve jel gibi ürünlerden kaçınması gerekir. Cilt gözeneklerinin kapanmasına sebep olan bu tür ürünler ciltte kuruma ve dökülmelere yol açmaktadır. Kullanılması zorunlu olduğunda da mutlaka gün sonunda iyice temizlenmelidir. Yüz maskeleri ve cilt dökücüler aşırı bir şekilde kullanılmadığı takdirde sivilcelerin azalmasına destek olarak ölü cilt hücrelerini gidermektedir.

Sivilcelerin İyileşmesi İçin Güneşten Korunmak ve İyi Beslenmek Gerekir

Güneşten yayılan UV (Ultraviyole) ışınlar cilde gereğinden fazla sürelerle temas ettiğinde kızarıklık ve cilt yanmaları meydana getirmektedir. Sivilcesi olan kişiler de güneş ışığına maruz kaldıklarında zararlı etkilere maruz kalırlar ve sivilceleri eskisinden daha kırmızı bir renk alarak iltihaplanmaktadır. Bu sebeple güneşe çıkılacağı zaman cilt gözeneklerini kapatmayan güneş kremlerini tercih etmek ve mümkünse sivilce olan bölgenin güneşle direk temasını kesmek gerekir. Kötü beslenme alışkanlıkları da sivilcelerin daha kötü bir görünmesine sebep olur. Yiyeceklerin büyük bir bölümü bu konuda sorun yaratmasa da, aşırı yağların ciltteki gözenekleri tıkayacağı düşünülmeli ve yemekten kaçınılmalıdır. Yağlı yiyecekler yerine sivilce çıktığı dönemlerde bol bol sebze yemek, bol su içmek, vitamin ve mineral içerikli yiyecekleri tüketmek çok daha yararlı olacaktır.

Hekim Tarafından Verilen İlaçlar ve Tedavi Yöntemleri Sivilceleri İyileştirir

Sivilce sorunu yaşayan ve bir türlü bu sorunla baş edemeyen biriyseniz, mutlaka uzman bir dermatologdan randevu almalısınız. Hekim tarafından yapılacak tetkiklerden sonra önerdiği ilaç ve kremleri düzenli ve sabırlı bir şekilde uygulamalı, yüz temizliğinize özen göstermelisiniz. Gerek duyulması halinde Lazer tedavisi, mikrodermabrazyon, ışık tedavisi kimyasal cilt soyma gibi yöntemlerle tedavi şansınızı artırabilir, sivilcelerinizden büyük oranda kalıcı olarak kurtulabilirsiniz. Sivilceler yüz temizliğine özen gösterildiği takdirde çoğunlukla belli bir süre içerisinde kendiliğinden geçen oluşumlardır. Ancak uzun süreli olarak sorun yaratmaya devam eden, iltihap, şişme, kızarıklık ve ağrı oluşturan sivilcelerinizin tedavilerini ötelemeden başlatmalısınız.

Merhaba